Uppslukande innehåll med annonser

B2C Data Innovating with Forum and Technology
Post Reply
masud ibne2077

Uppslukande innehåll med annonser

Post by masud ibne2077 »

Märk dina annonsmoduler tydligt, se till att användarna vet att de är annonser och försök inte lura dem genom att matcha dina annonser med deras innehåll.Aggressiv reklam – Annonser som förväxlas med innehåll
Vi vet att Google tittar på ett antal faktorer när de utvärderar kvaliteten på en given webbplats och en av dessa faktorer är kvaliteten på innehållet.

Det finns tillfällen då jag har hittat innehåll som är helt omgivet av annonser och detta är ett dubbelt slag mot kvaliteten.

Användare får inte vad de behöver när det gäller smart innehåll utan torteras med smarta annonser.

Detta är minst sagt ingen bra kombination.

Aggressiv reklam – uppslukande innehåll
Överdriven sidnumrering för intäktsgenerering
Jag har nämnt den här situationen många gånger tidigare (även under den gamla skolans Panda-dagar).

Det är när en webbplats tydligt vill få så köp telemarketingdata många annonsvisningar som möjligt och bestämmer sig för att dela upp en artikel i många olika komponentsidor.

Ta till exempel en typisk artikel och dela upp den i 38 olika sidor (alla med flera bannerannonser per sida).

När användaren tvingas klicka på varje sida ser de fler annonser.

Jag har sett exempel där en standardartikel var uppdelad i 50 sidor med komponenter.

Aggressiv reklam – Paginerade artiklar för att tjäna pengar
Det här är galet!

Tänk på dina användare...

Har du någonsin velat klicka dig igenom många sidor för att läsa en artikel?

Många av dina läsare kommer inte ens förbi de första sidorna, än mindre 30, 40 eller 50+.

Dessutom finns det tillfällen då webbplatsägare bara tillhandahåller ett stycke eller två per sida, omgiven av annonser.

Jag råder dig att undvika detta till varje pris.

Sponsrade länkar maskerad som kompletterande innehåll
Denna kategori är lika vilseledande som aggressiv.

Och detta är inte precis den dynamiska duon av reklamproblem.

Jag har sett sponsrade länkar som har samma stil som webbplatsens innehåll och som kan leda till att användare av misstag klickar på de sponsrade annonserna och tror att de kommer att besöka mer innehåll på samma webbplats.

Jag har faktiskt sett detta många gånger när jag analyserade de drabbade platserna.

Denna enande lurade mig till och med även om jag var pigg och letade efter den här typen av saker.
Post Reply