Mike: Takk for at du lyttet til markedsføring av b2b-teknologi, podcasten fra Napier, hvor du kan finne ut hva som virkelig fungerer innen b2b-markedsføring i dag. Ok, så i dag er gjesten min på markedsføring av b2b-teknologi Adrian Tobey. Adrian er administrerende direktør for groundhogg.io og han forteller meg at groundhogg gjør kule ting. Og en av tingene som groundhogg gjør for øyeblikket, er å utvikle en WordPress-plugin som muliggjør lavkostnadsmarkedsføringsautomatisering. Så velkommen, Adrian.
Adrian: Takk for at du har meg på, Mike. Glede å være her.
Mike: Flott. Ok. Vil du fortelle meg litt om hva groundhogg gjør? Og vet du hvordan du plasserer produktet?
Adrian : Ja. Så jeg kommer fra en bakgrunn innen digital markedsføring og markedsføringsautomatisering, hovedsakelig fra Infusionsoft-fellesskapet. Hvis du er kjent med Infusionsoft CRM, nå kjent som Kijk, i daglig tale, og jeg pleide å være en Infusionsoft-sertifisert partner, var jeg sertifisert partner i omtrent tre år. Og jeg tilbrakte fire år før det bare i den digitale markedsføringsbransjen generelt. I løpet av den tiden har jeg jobbet med et betydelig antall småbedrifter både i Canada og i USA, noen i Europa, utviklet kampanjer og Infusionsoft- og WordPress-nettsteder og integrert disse to plattformene hovedsakelig gjennom en annen plugin som jeg produserte kalt form lift, som er en WordPress Form Builder. Og over tid ble Infusionsoft mer og mer tungvint for din typiske småbedriftseier å faktisk implementere effektivt. Så jeg mener, det er flott for byråer, fordi du vet, det gir dem en grunn til å være på retainer, hvis Small Business ikke nødvendigvis kan bruke det selv, må de gå til et byrå. Og det byrået er i utgangspunktet deres digitale markedsføringsteam, for det meste, og det var en slags forretningsmodell. Problemet med det er at som byrået du kjenner, er det bra for virksomheten. Og det er liksom bra for byrået. Men det er ikke en veldig skalerbar operasjon. Siden båndserien din er du teknisk sett mobiltelefonnummerliste akkurat som en ansatt med høyere kostnader på dette tidspunktet. Det er det ikke, det er ikke et produkt. Og til slutt endte jeg med at jeg tenkte for meg selv, jeg vil virkelig komme meg ut av dette spillet. Og det er ingen måte vi kan levere Infusionsoft til disse små bedriftene, for det er bare de ikke kan håndtere det. Så det må finnes en enklere måte.
Og det var liksom der vi begynte å se på. Ok, så hva er levedyktigheten ved å bare skyve de nødvendige delene av et CRM, som Infusionsoft eller clickfunnels, eller Active Campaign bare inn i WordPress, fordi det store flertallet av våre av våre småbedriftskunder var i stand til å distribuere WordPress ganske effektivt, selv, innhold endres og bygge sider, og du vet, del det på Facebook og alt det gode, ikke sant, det grunnleggende, som så hva er levedyktigheten ved å ta, du vet, traktene og kampanjene og e-postmarkedsføringen og alt det som bare skyver det inn i WordPress, slik at reisen som eller den eller den, prosessen ikke nødvendigvis var så tungvint som den ville vært, du må gjøre alt WordPress-arbeidet ditt. Og så må du gå til det eksterne systemet ditt og gjøre alt arbeidet der. Og så må du koble sammen de to og få det hele til å fungere. Og det var egentlig der groundhog startet. Og vi begynte å bygge den totale pakken av essensielle salgs- og markedsføringsautomatiseringsfunksjoner som en liten bedrift kan bruke i WordPress.
Mike: Ok, og skjønner, jeg mener, du sa at du fokuserer på små bedrifter som på grunn av din Infusionsoft-bakgrunn, eller fordi du følte at det ville bli for utfordrende å prøve å gjøre noe annet enn små bedrifter. en startup marketing automation-plattform.
Adrian : Vel, jeg mener, det er sannhet i begge disse utsagnene. Det er, mener jeg, absolutt å gå etter bedriftskunder med en WordPress-plugin som sannsynligvis ikke ville ha gjort det, vi ville ha vanskelig for å finne et produktmarked som passer for det. Og WordPress er som det jeg kjenner, og jeg kjenner småbedrifter, og jeg kjenner kampene de har. Så vi gikk vi, jeg mener, det er definitivt rettet mot småbedriftssamfunnet entreprenører, mindre organisasjoner, det er ingen tvil om det. Og jeg mener, det er WordPress-publikummet. For det meste. Jeg mener, det finnes mange bedriftsbedrifter som bruker WordPress på en eller annen måte, form eller form, men ikke for det vi nødvendigvis har. Den andre det andre markedet som vi faktisk fokuserer på, vet du, foruten små bedrifter, og teknisk sett er disse en underkategori av små bedrifter, men byråer. Så jeg pleide å være et byrå, jeg pleide å være i et byrå, og jeg kan mye om å være et byrå og drive et byrå og håndtere kunder og sitere og alt det der. Så vi har en hel produktlinje. Som utelukkende dedikert til å hjelpe byråer med å få bedre resultater for sine kunder også. Fordi en del av problemet med å være et byrå i et annet fellesskap, som Infusionsoft-fellesskapet, eller Active Campaign, eller stort sett hvilket som helst lignende Software as a Service-produkt, er at problemet med, du vet, du vil gå videre og ta på deg andre kunder og men det kan du ikke, fordi du nå er forpliktet til én virksomhet og er deres digitale markedsføringshus, fordi de ikke forstår hvordan de skal få det til å fungere. Så hvis vi satte det fast i WordPress, ville det gjøre overgangsprosessen til som, OK, jeg fylte ut alle disse tingene for deg. Her er en video om hvordan du bruker den og hvordan du fortsetter fremover. Og nå kan du levere det, vi gjør den prosessen litt enklere, og litt mindre tungvint og gjør implementeringsprosessen raskere og alt dette bra. Så vi prøver å gi en betydelig mengde verdi til byråer også ved å tilby produktene våre til dem slik at de kan gjøre det for sine kunder og bare gjøre hele prosessen enklere.